Co jsou cookies?

Textové soubory, které internetové stránky ukládají na váš počítač nebo mobilní zařízení v okamžiku, kdy tyto stránky začnete využívat. Stránky si tak na určitou dobu zapamatují úkony, které jste na nich provedli, a preferencí (např. přihlašovací údaje, jazyka, velikost písma a jiné zobrazovací preferencí), takže tyto údaje pak nemusíte zadávat znovu a přeskakovat z jedné stránky na druhou.

Dalším používáním těchto stránek vyjadřujete souhlas s ukládáním souborů cookies. Více informací Méně informací

USA: nežhavější trendy v gastronomii v roce 2012

autor: Tom Václavík | dne: 30.12.2011

Jídlo z blízka a zdravá jídla  pro děti jsou nejžhavějšími trendy v gastronomii
v USA pro rok 2012.  Jídlo z blízka a zdravá jídla  pro děti jsou nejžhavějšími trendy v gastronomii
v USA pro rok 2012.

Vyplývá to z každoročního průzkumu Americké národní asociace restaurací (The National Restaurant Association) z názvem “What’s Hot in 2012”. Průzkumu se zúčastnilo 1 800 profesionálních kuchařů, členů American Culinary Federation (ACF).

Průzkum zjistil, že v nadcházejícím roce budou nejžhavějšími trendy v oboru gastronomie „nákup surovin z blízka“ a „zdravé pokrmy pro děti“.  Také udržitelnost hraje v trendech významnou roli.


Top 10 trendů:

  1. Maso a ryby z blízka
  2. Ovoce a zelenina z blízka
  3. Zdravé pokrmy pro děti
  4. Hyper-lokální suroviny
  5. Udržitelnost jako kulinářské téma
  6. Zdravá výživa dětí jako kulinářské téma
  7. Bezlepkové pokrmy, pokrmy pro alergiky
  8. Víno a pivo z blízka
  9. Ryby z udržitelných zdrojů
  10. Celozrnné položky v dětských pokrmech.

Nákup potravin z blízkého, známého zdroje – od masa a ryb, přes ovoce a zeleninu, až po alkoholické nápoje – je velkým trendem již několik let (Bio-info psalo), stále však nabírá na popularitě. Místní farmy a výrobci se pro šéfkuchaře, jež chtějí podporovat místní podnikatele a zdůrazňovat v menu sezónní položky, stávají důležitým zdrojem surovin.

Na otázku, zda restaurace má vlastní zahradu, odpověděla kladně jedna třetina dotázaných. Jeden z pěti odpověděl, že na zahradu nemají dostatek místa a téměř polovina odpověděla, že zahradu nemají a spoléhají se při dodávkách zeleniny na dodavatele.

 

Aktuality

Fotky z akcí

Mezinárodní akce